söndag 19 december 2010

söndagen 19 dec

Förberedelserna börjar. Jag är ju lite tramsig kan tyckas men köper alltid nya fina frottehandukar till valparnas ankomst. Tycker det känns lite fint att ta emot dem i nytt. Så idag har vi varit på Ikea och shoppat. Om en vecka tar vi in valplådan som denna gång ska vara i hundrummet. En säng åt mig ska också placeras där kommer att bli trångt men vad gör väl det? Älskar att dela den första tiden med Tindra och valparna. Givetvis delar jag hela tiden med henne men de där första veckorna är så ljuvliga. Fulla av så många känslor både oro och glädje.Sen en viktig sak när man är så nära märker man direkt om något är fel som tex vid Tindras första valpkull där hon blev sjuk efter ett par dagar och jag märkte det direkt och om jag inte gjort det kunde det utvecklats till något riktigt illa. Jag hoppas hoppas också att Tindra planerar in sin födsel rätt så min barnmorska kan delta. En upplevelse som jag verkligen älskar att dela med min kära vän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar