lördag 5 mars 2011

Flyttdagen har kommit

Vaknade tidigt idag det var ju sista morgonen med gänget.
Så här såg det ut igår när jag nattade dem.Visst hade de det mysigt?

Två sovande brödrar tänk vilken omställning för dem att från att ha ett helt gäng runt sig till att vara själv i stora världen.

Frukostdags. Tror att även valparna kände att något var på gång för de åt inte upp sin frukost något som aldrig tidigare hänt.

Min alldeles egna hejdå stund med Boris tidigt på morgonen bara han och jag.


Givetvis busade vi som vanligt i väntan på våra nya familjer.




Först ut var Boris matte Katarina som hade snappat upp att jag är cola fantast och det blev fin på fyllning i förrådet. Tack! "Moster" Marie kom med mycket passande näsdukar som kom till väl användning när de åkte.

Men när man ser lyckan då blir det gläjde tårar. Det är ju det som är målet att få fram fina trygga valpar som man finner underbara hem åt.

Kärlek!
Tindra skickar med några goda råd på vägen

Hejdå nu åker vi!
och allt har gått jättebra hemma hos Katarina och Boris kände sig som hemma bums!


Sen var det dags för mig och Gunnar/Sune att ta oss vår egen lilla stund.




Här är Gunnar/Sune resklar tillsammans med Husse Åke och matte 
När Gunnar/Sune åkt gjorde vi oss klara för att åka till Halmstad och Christopher för att lämna Aldo.Givetvis fick Sune följa med.

Åka bil var väldigt läskigt;)

De var så duktiga i bilen lugna och fina och lagom tills vi kom fram blev de kissnödiga

Här tar jag mig min lilla Stund med Aldo

Är det du som ska bli min nya husse? Det var ju ett tag sen vi träffades


 Du var en mysig kille vi ska nog trivas bra ihop!

Klart man måste busa lite med brossan innan det är dags att åka
Fyra fin killar och två brödrar par.

Hejdå!


Nu var det vi som åkte ifrån och inte tvärtom.Ringde Christopher på hemvägen och allt funkade bra och de hade samma smak bägge ville ha samma grop i soffan. Men inget pip och gnäll utan han var lugn och trygg och hade vunnit soffkampen och sov gott i gropen.

Så då hade vi Sune ensam kvar i bilen med oss hem och han sov så gott i mitt knä. En liten kissepaus i Örkelljunga bara.



En som var glad att vi hade någon med oss hem var Tindra. hon blev så glad över att se Sune igen.
och inte bara Tindra för Caspian och Lowa tyckte också det var alldeles lagom med en liten pys och de började också busa med honom.Kul att se hur Sune reagerade när vi kom hem. Trodde kanske han skulle leta efter sina brödrar men inte då. Han Busade och hade dragkamp med Daniel busade och lekte var inte ett dugg ledsen.




Daniel började kalla honom för Karlsson och han hade så gärna velat ta honom med sig hem om det fungerat med hans arbetstider. Sen har jag en annan här hemma som också är förälskad och det är Uffe. Och det är farligt för vi ska ju inte behålla honom utan vi väntar på ett fint hem till honom också.

6 kommentarer:

  1. Lite småsorgligt och ändå inte:)
    Bra gjort av Aldo att sätta reglerna direkt!
    Och kul att Tindra blev glad.

    SvaraRadera
  2. Skönt att du har en liten gosse kvar ändå, jag blir allt lite rörd när jag ser bilderna här. Det måste bli tomt för er, men alla får det bra, det är så ni får tänka. Jag grät minsann en skvätt när vi körde ifrån dig idag, men det släppte snabb igen när jag såg att Boris mådde som en prins och jag kom då på att du kommer att få träffa honom ofta ofta.
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  3. Oj, min husse hade inte lämnat ifrån sig någon... Finns ingen som är bra nog att ha hand om mina bebisar, nog därför jag aldrig fått några... Är nog lika bra för jag vill ju inte dela med mig av min uppmärksamhet =) Phalénekramar!!!

    SvaraRadera
  4. Härligt att få avslutet för valparna hos er.
    Det måste kännas tomt nu.
    Ha det så bra.
    Kram Patricia!

    SvaraRadera
  5. Jag hade nog aldrig kunnat bli uppfödare. Hade inte klarat att släppa taget. Men vad kul för dig att så många bor i närheten i alla fall. Och Aldo är ju fortfarande i familjen! : )

    SvaraRadera
  6. Skönt att du i varje fall hittat bra hem åt tre, nu har du tid att träna med Sune så att när hans hem dyker upp så är han ännu mera redo :-)! Om ni som sagt inte faller rejält... ;-)
    Kram

    SvaraRadera