torsdag 3 mars 2011

Fort.besök och veterinär




Nu rullar dagarna alldeles för fort. Jag vill ju mysa valpar mycket mer men på lördag ja då flyttar ju tre av mina små och ska sprida glädje i sina nya fina familjer.
Mycket besök har det blivit i veckan trevligt!

Här det Victors matte Susanne som tittat in för lite valpmys som om jag ska vara ärlig följdes av träning och promenad med de stora.




Igår kom Boris matte Katarina med sitt lilla söta barnbarn Ellen och hennes pappa på besök. Givetvis glömde jag ta kort.Så trevligt när blivande valpköpare tittar in för lite valpmys. Och vi hade även besök av en annan Catarina och min söta lille pojk-vän Ludde. en så skön och go kille en av Caspians stora favoriter han är väldigt förtjust i killar Caspian.
Valles lillmatte och husse tittade in idag för att säga hejdå till Valles små brödrar

Men dagen var ändå Gunnars eller Sune som han kommer att heta i sitt nya hem. För idag kom hans nya husse och hälsade på tillsammans med barnbarn och deras mamma. Gunnar/Sune kom direkt och satte sig vid fötterna precis som om han kände att detta är min husse.


Sen väntade veterinärbesiktningen. Fyra lugna sovande valpar i bilden in och i väntrummet fick de många kommentarer om hur söta de är. Jag kan ju bara hålla med .

Först upp på bordet var Sune.Han lät sig villigt undersökas ett litet pip när chipet kom på plats det var allt.Allt var bra med honom.

Uffe är ju alltid med vid besiktningen och när de är klara har han som vana att gå med dem en stund och mysa lite innan de får gå in i buren igen. Allt för att de ska bli en lugn och positiv upplevelse.




Sen var det Aldos tur. Han tyckte det var ett jäkla sätt att sätta nålen i nacken på honom och fräste ifrån. Som vetten sa det är alltid hanvalparna som protesterar tikarna gör det aldrig.

Men strax var han sitt lugna jag igen och lät sig villigt klämmas på. Även han UA



och lite husse mys


Nästa på tur var Boris ett litet pip från honom med var allt.Allt var UA med honom också.

Här räknas det och jag två till antalet precis som det ska vara.


och hussemys så klart



Sist ut var Gunnar/Sune som sovit fram till det var dags

                    Japp två där med ! Allt UA med honom med




och hussemys såklart

Alla valparna tog det är med väldigt ro och efter de kommit in i sin bur igen somnade de. Sov gott hela vägen hem och även lite extra sov stund nu ikväll. Men varit en händelserik dag och är man liten pys då orkar man inte så mycket.

1 kommentar:

  1. Så han får samma namn som brorsan? Kul!
    Och kul att se hur förorättade små herrar ser ut när "kulorna" ska kollas:)
    "Äckla människa att vara närgången!!!":)
    Toppen att ha en så'n myshusse med i det som kan vara lite småläskigt!

    SvaraRadera