fredag 4 mars 2011

sista kvällen med gänget

Känns riktigt jobbigt.Det har varit en så underbar kull och tiden har bara gått alldeles för fort och idag när man helst bara vill mysa med dem är det ju sista rycket med pappersarbetet mm. Kommer att sakna dem massor och är faktiskt riktigt glad över att Sune inte är såld än. Då kan jag få mysa lite till men vi har inte tänkt behålla honom bara tills rätt familj dyker upp.Först att åka imorgon är Boris och jag vet att hans matte längtar massor och nästan räknar timmarna sen är det Gunnar/Sunes tur och när han åkt så packar vi in oss i bilen för att skjutsa Aldo till Halmstad där Christopher väntar. Idag har Uffe och jag shoppat lite grejor till dem och i måndags sydde jag ett litet täcker åt Aldo havsvinden är kall i Halmstad. Gunilla kom givetvis ner för att säga hejdå till de små och framför allt Boris som jag  vet att om det funnits möjlighet hade blivit Hörjabo då Gunilla fäste sig vid honom direkt.

Gunilla var snäll och hjälpte mig med veckokort tyvärr glömde vi bort att ta gruppfoto.
Ikväll är jag nostalgisk och har svårt att välja ,bra med egen blogg då jag själv bestämmer hur många bilder jag får sätta in=)
Först ut Gunnar/Sune

Första killen som tittade ut. Visade starkt vilja redan från början och under de första veckorna var det Gunnar som stod för upptågen.Men sen vände det och är nu en väldigt lugn kontaktsökande kille som älskar att bli ompysslad och kelad med. En kille som är lik Tindra som liten




 Nästa kille som kom var Sune


Han hade det lite jobbigare att komma ut och Gunilla och jag fick hjälpa  Tindra lite.Han bytte med Gunnar var lugnet från början men upptågs makaren på slutet. En riktig liten tetare. Men även en kille som älskar mysa och sova i famnen



Nästa killesom kom var Boris och då hade Gunilla fått åka och jag hade assistans av Uffe om man nu kan kalla det för det med en blundande man i dörrhållet. Det kanske kallas moraliskt stöd=)
Det var killen med sängkammarblicken som föddes.Har hela tiden varit väldigt lugn och kontaktsökande. När de andra busat har han velat komma upp i famnen.En mjuk och go kille.




Sist ut var Aldo och då hade Mickan kommit hem. Otroligt kul tyckte vi när vi såg att han var tantecknad.Tjockisen i kullen.Valpen Christopher föll för. Jag har ju lovat mina barn en valp när det passar i deras liv och nu passade det för Christopher men för han är det viktigt att kemin finns där och när han var hemma klickade det mellan dem. Aldo är en kille som vet vad han har de senaste dagarna visat sig ha en vilja av stål. Ligger han och håller på med något så kan han bli jättesur när man lyfter upp honom han visar det med ett fräsande som lika snabbt går över när han kommer i ens famn. Med andra ord en myskille även han. Att ta stå kort på honom idag var inte lätt för helt plötsligt hade alla ben i hans kropp blivit gelé =) Tycker att han är så underbart tecknad med samma mörka röda färg som Caspian och Lowa har. Ska bli väldigt kul att följa han på nära håll och har jag tur kommer Christopher att bo hemma och jobba även denna sommaren och då kanske jag kan få låna lillpysen till någon utställning.









Sammanfattningsvis så har det varit en väldigt lugn och lätt kull. Väldigt jämna. Men de har ju en underbara mamma i Tindra som tar hand om sina valpar på allra bästa sätt och som njuter av det.Vaktar inte sina valpar mot tvåbenta men attans om de övriga hundarna närmar sig dem så länge de är kvar i valplådan.Tror att Tindra förstår att det är något i görningen för idag har inte varit sitt vanliga "glada" jag. Men de sägs ju att hundar har två års luktminne. Och hon kanske minns att när valparna kommer hem och luktar veterinär så är det snart slut på det roliga?Det vore väl inte alldeles för otroligt eller? Med tanke på att Tindra fortfarande minns vägen ut till sin uppfödare och hoppar och studsar de sista kilometrarna i bilen.
Så här såg det ut hos valparna när jag satte mig för att blogga:

Bus hos de röda



och lite mer avslappnat

hos de mörka

5 kommentarer:

  1. Så söta å Goa de är alla!
    Ja Alla har väl sin speciella sak som man fastnas för!
    Men tycker de är gulliga var och en för sig.
    Usch skulle inte kunna lämna dem ifrån mej.
    Ha det gott.
    Kram Ricco & Alfons med Matte

    Å det e ju tur att de kan lämnas annars så hade vi ju aldrigt haft hund fall alla som födder upp dem tänker som jag hihhi

    SvaraRadera
  2. Jag kommer OCKSÅ att sakna dem!!!:)

    SvaraRadera
  3. Åh vad detta måste vara jobbigt för dig när alla åker, tomt och tyst. Men jag tror du får träffa de små ganska ofta ändå, i varje fall Boris. Helt underbara bilder, jag blir riktigt rörd när jag sitter här och tittar, dom är underbara allesammans
    Syns imorgon
    Marie

    SvaraRadera
  4. så fina kort :)roligt att läsa lite om de olika personligheterna oxå.

    SvaraRadera
  5. Så underbara. Vem skulle inte vilja ha de godingarna.

    SvaraRadera