torsdag 3 februari 2011

nya utmaningar

Favorit saken nummer ett en dinosarius härlig att bita och dra i skön att sova på

Och stor så vi alla kan dela på den.De älskar denna mjukisen. De har ju fått lite saker att börja utforska .Vilket de gör med stor nyfikenhet.

Idag tyckte jag det var dags att lämna valplådan och få en större hage att röra sig i. De fick utforska köket under tiden och hur det gick ser ni här:

Visst är hon go Tindra?
Hör ni Caspian pipa i bakgrunden. Eftersom det var första gången så fick han och Lowa efter att de hälsat på de små vänta bak andra grinden medan jag fixade. Lowa tyckte de var mycket läskiga små kryp . Caspian luktade igenom dem sen gick han mer spännande än så var det inte. Valparna brydde sig inte om vilket och Tindra  tyckte det var helt ok. Medan jag höll på i valprummet kom Uffe hem och han passade på att busa med de små och mysa. Gunnar somnade sött i hans famn och Uffe kunde inte förstå att jag tyckte han var vildast. Kan ju säga det att Uffe vill/vågar inte engagera sig för mycket i dem de första veckorna då risken är som störst att någon kanske inte klarar sig. Han har svårt att klara den biten . Men nu tycker han det är urkul och är rena lek farbrorn. Så är fint fick de:
Helt ok tyckte valparna och tog sig an sin nya bostad med ro.
Sune är den absolut lugnaste av de fyra. En liten filosof.



Till skillnad mot sin "huligan bror" =)
Inatt fick Tindra besök i valprummet. Mickan kunde inte sova så hon tog sitt täcke och kudde och gick ner och la sig. Tindra kröp in till Mickan gillade sällskapet och som Mickan sa tog inte många minuter innan hon somnade.

6 kommentarer:

  1. så kul att se film på dem med ständigt viftande små svansar...super tindra som lägger upp milkshaken till förfogande ;)

    SvaraRadera
  2. Känns inte så där väldigt förvånande att se vem som är först fram när Tindra lägger sig:)
    (Jag måste nog egentligen sluta kolla denna...)

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara voffsar, och vilken fin blogg!
    Jag lägger till den bland mina vackra vovve vänner, hoppas det är ok! Nospussar från Freja FiFi

    SvaraRadera
  4. Så fin hon är med valparna! Det är så sött där de tultar runt omkring henne.

    SvaraRadera
  5. Vad mysigt att hon kunde gå ner till dom och somna...
    Visst är det roligt att se alla roliga ställen dom somnar på? Charlie hittade jag sovandes i matskålen igår, tur att den var tom ;-)
    Kram

    SvaraRadera