söndag 13 februari 2011

Söndag

Valparna är mer och mer med oss ute i köket.Älskar att tulta omkring på golvet och dricka ur de stora hundarnas vattenskål. Caspian tycker dock att det är höjden av fräckhet att de ska dricka när han dricker. Respekt!

Caspian visar att han är äldst men på ett bra sätt. Mycket viktigt att de små får lära sig hundspråk från början. Lite besök har det också varit i valplådan.
Också det viktigt att de får träffa nya famnar. Men de tar det med ro. Inga blyga ängsliga valpar här inte utan möter alla med nyfikenhet och ofta en puss. Jag tränar dem i puss och faktiskt när jag håller dem framför mig och säger puss får jag en på munnen 9 gånger av tio.Sen är ju Tindra en väldigt pussig hund också. Försök att låta bli att titta på mig och kolla pussandet i stället.

Caspian blev ju trimmad idag. Ett jobbigt projekt tyckte Musse och Gunnar men väldigt skönt ställe att sova på.

Det finns två stycken tåbitare i kullen också Sune och Musse. Även där är det mamma Tindra som är "boven". Hon var den största tåbitaren i sin kull. Kan berätta att valptänder är vassa och det gör ont.Musse tyckte mina tår var väldigt roliga när han låg och spanade in dem under tiden jag trimmade.

 De fick en ett ben att utforska i hagen. Sune tog det och bar iväg med in till sin lilla hörna. Här lägger han sig när han vill vara ifred för de andra. Är man en filosof så är man. 
 Musse och Fred

Sune och Gunnar
Om de vill kan de klättra ut hagen den är inte så hög. Men ännu så länge så trivs de bra i den och är glada och nöjda att vara "hemma" igen efter att de utforskat köksgolv,soff/säng mys mm.

5 kommentarer:

  1. Så underbart söta allihop.
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Måste säga att jag inte riktigt riktigt håller med herrarna om vad som är en mysig sovplats... Men de tyckte väl det var värt det för att ha koll:)
    Superfina är de!

    SvaraRadera
  3. Vad stora dom har blivit, visst går det fort??
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad det händer grejer :) börjar bli stora nu

    SvaraRadera
  5. Ja oj vad de växer!
    Klart man måste vakta lite så de vet vem som bestämmer =)
    Phalénekram

    SvaraRadera