fredag 28 januari 2011

Dygn 20




 Igår när jag kom hem från jobbet vad hittade jag i min säng? Jo Musse som krupit över och låg och mös med Tindra. Lite senare hörde jag Tindra morra inne vid valplådan tänkte vad står på men det var Musse tätt följd av Sune som ville över men se det tyckte inte Tindra att de skulle. Duktiga tjej att passa dem men nu har vi höjt lite så de inte kommer över. Natten till igår blev jag väckt av Tindra jag låg och sov på sidan och där kommer hon och bökar sig in även hon på sidan så vi ligger sked sen piper hon uppfordrande -hit med valparna och det var bara att lyda. Så där låg vi i skedställning och ett gäng diande valpar. Vad gör man inte=) Så är såg det ut när Gunilla kom för att hälsa på lille Cnut-Musse :


En tjej som vet att njuta och få det bästa av allt. Jag tycker det är enormt mysigt blir sådan närhet mellan mig och Tindra.Och känns lite hedrande att hon vill dela valparna med mig eller Gunilla som hon också är väldigt nära.


Sen sover man så gott tillsammans. Jag har blivit väldigt förtjust i Sune han har ett så otroligt milt utseende. Ser så väldigt snäll ut sen hans så ljusa färg som är lite speciell till det kolsvart nos. Ska bli väldigt kul att se vad det blir av honom.


Sen har jag ju lite extra hjälp också av sönerna. Christopher kom hem igår kväll och Daniel har tittat ut fler dagar. De tycker också det är så kul med små och pysslar gärna med dem under Tindras vakande öga så klart
Idag var det premiär för att smaka på lite riktig mat.De kastade sig över den kanske inte med bästa bordsskicket men lät sig väl smakas med god aptit. Tindra fick mycket att göra med att tvätta dem rena sen.

Avslutar med en bild på vackre Fred en av fyra vackra

4 kommentarer:

  1. Inge avundsjuk alls!!!
    Vad ska man bli? Få ligga sked med lilla morsan och hennes småttingar!!!!! MYYYYYS!

    SvaraRadera
  2. så gott...freija och jag ligger sked varje natt...gott gott gott...har hon ärvt det av sin mamma tro ;)

    SvaraRadera
  3. Å så skönt , måste varit mysigt å ligga sked medans de små diade.
    Ja va gör man inte för sina små Älsklingar.
    De är så söta allihopa.
    Å tiden rusar iväg.
    Ha en skön helg.

    Å härligt att ha en familj som med gillar hundar å mys.

    Kram
    Ricco & Alfons å Towe

    SvaraRadera
  4. Tiden går fort!
    Ser framemot vår träff, ska bli så kul att träffa de små, ja även de andra inte bara hundarna

    SvaraRadera