tisdag 11 januari 2011

Dygn 3

Tillåt mig presentera:











Minnesgoda bloggläsare kommer kanske ihåg vad Gunilla och jag satt och åt i väntan på att valparna skulle titta ut? Min favoritglass och passion Ben&Jerry glass!! Så vad känns mer rätt än att det blir Ben&Jerry kullen? Egentligen skulle Gunnar hetat Strawberry cheesecake eftersom det var den glassen Gunilla åt och hon förlöste honom. Men Christopher ville vara med på ett hörn och han tyckte det var för långt och det blev bättre så här. Vad tycker ni om namnen?
Mickan har åsikter på arbetsnamnen som hon tycker är otroligt fula och har döpt om Ragge till Musse eftersom han har Musse på ryggen.

Hela gänget inklusive Tindra mår bra. Tindra har lite feber än men det kan ju hålla i sig uppemot en vecka. Hon har tagit några rundor ut i köket men korta sådana hon är så pysslig med sina små. Däremot diar hon dem sittandes emellan åt.Alla valparna ökar i vikt och den man hör mest är Gunnar. En kille med mycket vilja redan, Han ska ha sin tutte och han ska ha den NU!!Illvrål kommer ibland ifrån honom.Medan de andra är lugna och tysta. Sitter massor inne vid valplådan och bara njuter av att kika på de små liven. De är underbara!





9 kommentarer:

  1. Så goa dom är och namnen är jättefina. En chihuahua-uppfödare här uppe döpte sin kull efter Ben&Jerry-glass i våras och då tänkte jag att gud vilken bra idé, det skulle jag oxå gör om vi inte använde oss av alfabetet!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Alldeles utmärkta namn! Och så kvicka ni är! Många tar ju veckor på sig att bestämma. Bra gjort!
    Och så har jag redan en favorit:) Den där Gunnar verkar vara en helskön typ!

    SvaraRadera
  3. Namn helt i min smak! Fast valparna är "goare" än Ben & Jerry ;-)

    SvaraRadera
  4. Coolt :) passar en cool kull från coola cox :) Håller dock med Mickan...arbetsnamnen är rätt fula ;)

    SvaraRadera
  5. Så gulliga de små killarna är!
    Häftigt med musse öron hihih.
    Ha det gott.
    Kram Ricco ,Towe & Alfons

    SvaraRadera
  6. Vilka små godingar! Namnen gillar jag skarpt - mycket passande!
    Kram på er

    SvaraRadera
  7. "Goa" valpar.....nu bara måste man ju prova glassen oxå.
    Kramen

    SvaraRadera
  8. Äntligen så prickade jag in ett besök på er hemsida i rätt tid. Jag brukar alltid precis ha missat valpkullarna men nu är jag med från nästan start.
    Snart 10 år sedan som jag födde upp min egna hund och det är något speciellt.
    Skönt att valpningen gick bra trots sätesbjudning. Riktigt söta valpar som det ska bli trevligt att följa.

    SvaraRadera